Меню

Litiya molitva dlya usopshix

Последование литии, для чтения мирянами.

(Краткое поминовение усопших)

Заупокойная лития — особое моление установленое для поминовения усопших. По сути своей это сокращенная Панихида, читаемая в храмах, домах и на кладбищах, священнослужителями и мирянами. Данный текст — общеупотребительный, адаптирован для чтения мирянами дома и на кладбище.

Моли́твами святы́х оте́ц на́ших, Го́споди Иису́се Христе́, Бо́же наш, поми́луй нас. Ами́нь.

Святы́й Бо́же, Святы́й кре́пкий, Святы́й безсме́ртный, поми́луй нас. (Трижды)

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Пресвята́я Тро́ице, поми́луй нас; Го́споди, очи́сти грехи́ на́ша; Влады́ко, прости́ беззако́ния на́ша; Святы́й, посети́ и исцели́ не́мощи на́ша, и́мене Твоего́ ра́ди.

Го́споди, поми́луй. (Трижды) Слава, и ныне:

О́тче наш, И́же еси́ на небесе́х, да святи́тся и́мя Твое́, да прии́дет ца́рствие Твое́, да бу́дет во́ля Твоя́, я́ко на небеси́ и на земли́. Хлеб наш насу́щный даждь нам днесь; и оста́ви нам до́лги на́ша, я́коже и мы оставля́ем должнико́м на́шим; и не введи́ нас во искуше́ние, но изба́ви нас от лука́ваго.

И абие поют тропари сия. Глас 4:

Со ду́хи пра́ведных сконча́вшихся, / ду́ши раб Твои́х, Спа́се, упоко́й, / сохраня́я их во блаже́нной жи́зни, / я́же у Тебе́, Человеколю́бче.

В поко́ищи Твое́м, Го́споди, / иде́же вси святи́и Твои́ упокоева́ются, / упоко́й и ду́ши раб Твои́х, / я́ко Еди́н еси́ Человеколю́бец.

Слава: Ты еси́ Бог соше́дый во ад, и у́зы окова́нных разреши́вый, / Сам и ду́ши раб Твои́х упоко́й.

И ныне: Еди́на чи́стая и непоро́чная Де́во, Бо́га без се́мене ро́ждшая, / моли́ спасти́ся душа́м их.

Молитва

Помяни́, Го́споди Бо́же наш, в ве́ре и наде́жди живота́ ве́чнаго усо́пшаго раба́ Твоего́ (усо́пшую рабу́ Твою́, усо́пших раб Твои́х) (имена их), и я́ко благ и человеколю́бец, отпуща́яй грехи́, и потребля́яй непра́вды, осла́би, оста́ви, и прости́ вся во́льная его́ (ея́) согреше́ния и нево́льная, возставля́я его́ (ю) во свято́е второ́е прише́ствие Твое́ в прича́стие ве́чных Твои́х благ, и́хже ра́ди в Тя еди́наго ве́рова, и́стиннаго Бо́га и человеколю́бца; я́ко Ты еси́ воскресе́ние и живо́т, и поко́й рабу́ Твоему́ (рабе́ Твоей, рабо́м Твои́м) (имена их), Христе́ Бо́же наш, и Тебе́ сла́ву возсыла́ем, со безнача́льным Твои́м Отце́м, и с Пресвяты́м Ду́хом, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в, ами́нь.

Кондак, глас 8:

Со святы́ми упоко́й, / Христе́, ду́ши раб Твои́х, / иде́же несть боле́знь, ни печа́ль, / ни воздыха́ние, / но жизнь безконе́чная.

Сам еди́н еси́ безсме́ртный, / сотвори́вый и созда́вый челове́ка: / земни́и у́бо от земли́ созда́хомся, / и в зе́млю ту́южде по́йдем, / я́коже повеле́л еси́, созда́вый мя и реки́й ми: / я́ко земля́ еси́, и в зе́млю оты́деши: / а́може вси челове́цы по́йдем, / надгро́бное рыда́ние, творя́ще песнь: / аллилу́ия, аллилу́ия, аллилу́ия.

Досто́йно есть я́ко вои́стину блажи́ти Тя Богоро́дицу, Присноблаже́нную и Пренепоро́чную и Ма́терь Бо́га на́шего. Честне́йшую Херуви́м и сла́внейшую без сравне́ния Серафи́м, без истле́ния Бо́га Сло́ва ро́ждшую, су́щую Богоро́дицу Тя велича́ем

Сла́ва, и ны́не: Го́споди, поми́луй, трижды.

Живы́ми и ме́ртвыми облада́яй, Го́споди, Иису́се Христе́, Сы́не Бо́жий, моли́твами Пречи́стыя Твоея́ Ма́тере, святы́х сла́вных и всехва́льных Апо́стол, преподо́бных и богоно́сных оте́ц на́ших и всех святы́х, ду́ши от нас преста́вльшихся рабо́в Свои́х [имярек], в селе́ниих пра́ведных учини́, в не́дрех Авраа́ма упоко́й и с пра́ведными сопричти, и нас поми́луй, я́ко Благ и Человеколю́бец. Ами́нь. И абие: Во блаже́нном успе́нии ве́чный поко́й пода́ждь, Го́споди, усо́пшим рабо́м Твои́м [имярек], и сотвори́ им ве́чную па́мять.

Читайте также:  Молитва мусульман днем время

Поют: Ве́чная па́мять, трижды.

По традиции так же поют:

Ду́ши их во благи́х водворя́тся и па́мять их в род и род.

Святы́й Бо́же, Святы́й кре́пкий, Святы́й безсме́ртный, поми́луй нас. (Трижды)

Источник статьи: http://xn—-7sbahbba0chrecjllhdbcuymu3s.xn--p1ai/usopshim/posledovaniya/litiya.html

Чин ли­тии

ЧИН ЛИ­ТИИ

Свя­щен­ник: Бла­го­сло­вен Бог наш все­гда, ныне и прис­но и во ве­ки веков. Свя­щен­ник воз­гла­ша­ет: Бла­го­сло­вен Бог наш все­гда, ныне и прис­но, и во ве­ки веков. Чтец: Аминь. Три­свя­тое. Пре­свя­тая Тро­и­це: О тче наш: Чтец: Аминь. Три­свя­тое. Сла­ва, и ныне: П ре­свя­тая Тро­и­ца: Гос­по­ди, по­ми­луй. (3) Сла­ва, и ныне: О тче наш: Свя­щен­ник: Яко Твое есть Цар­ство, и си­ла, и сла­ва, От­ца, и Сы­на, и Свя­та­го Ду­ха, ныне и прис­но, и во ве­ки веков. Свя­щен­ник: Ибо Твоё есть Цар­ство, и си­ла, и сла­ва, От­ца и Сы­на и Свя­то­го Ду­ха, ныне и все­гда, и во ве­ки веков. Чтец: Аминь. Г оспо­ди, по­ми­луй, 12. Сла­ва, и ныне: П ри­и­ди­те, по­кло­ним­ся: три­жды. Чтец: Аминь. Г оспо­ди, по­ми­луй. (12) Сла­ва, и ныне: П ри­ди­те, по­кло­ним­ся: (3)

Та­же пса­лом 90.

Ж ивый в по­мо­щи Выш­ня­го, в кро­ве Бо­га небес­на­го во­дво­рит­ся. Ре­чет Гос­по­де­ви: за­ступ­ник мой еси и при­бе­жи­ще мое, Бог мой, и упо­ваю на Него. Яко Той из­ба­вит тя от се­ти лов­чи, и от сло­ве­се мя­теж­на, плещ­ма Сво­има осе­нит тя, и под кри­ле Его на­де­е­ши­ся, ору­жи­ем обы­дет тя ис­ти­на Его. Не убо­и­ши­ся от стра­ха нощ­на­го, от стре­лы ле­тя­щия во дни, от ве­щи во тьме пре­хо­дя­щия, от сря­ща и бе­са по­лу­ден­на­го. Па­дет от стра­ны тво­ей ты­ся­ща, и тьма одес­ную те­бе, к те­бе же не при­бли­жит­ся, оба­че очи­ма тво­има смот­ри­ши и воз­да­я­ние греш­ни­ков узри­ши. Яко Ты, Гос­по­ди, упо­ва­ние мое; Выш­ня­го по­ло­жил еси при­бе­жи­ще твое. Не при­и­дет к те­бе зло, и ра­на не при­бли­жит­ся те­ле­си тво­е­му, яко Ан­ге­лом Сво­им за­по­весть о те­бе, со­хра­ни­ти тя во всех пу­тех тво­их. На ру­ках воз­мут тя, да не ко­гда пре­ткне­ши о ка­мень но­гу твою; на ас­пи­да и ва­си­лис­ка на­сту­пи­ши, и по­пе­ре­ши льва и змия. Яко на Мя упо­ва, и из­бав­лю и; по­крыю и, яко позна имя Мое. Воз­зо­вет ко Мне, и услы­шу его, с ним есмь в скор­би, из­му его и про­слав­лю его, дол­го­тою дней ис­пол­ню его и яв­лю ему спа­се­ние Мое.

Пса­лом 90

Ж иву­щий по­мо­щью Все­выш­не­го под кро­вом Бо­га небес­но­го во­дво­рит­ся. Ска­жет Гос­по­ду: «За­ступ­ник мой Ты и при­бе­жи­ще моё, Бог мой и упо­ваю на Него». Ибо Он из­ба­вит те­бя от се­ти лов­цов и от ве­сти тре­вож­ной. За пле­ча­ми Сво­и­ми со­кро­ет те­бя, и под кры­лья­ми Его бу­дешь на­де­ять­ся, – как ору­жие окру­жит те­бя ис­ти­на Его. Не убо­ишь­ся от стра­ха ноч­но­го, от стре­лы, ле­тя­щей днём; от опас­но­сти, во тьме блуж­да­ю­щей, от несча­стья и де­мо­на по­лу­ден­но­го. Па­дёт ря­дом с то­бою ты­ся­ча, и де­сять ты­сяч спра­ва от те­бя, но к те­бе не при­бли­зят­ся. Толь­ко оча­ми тво­и­ми по­смот­ришь и воз­да­я­ние греш­ни­ков уви­дишь. Ибо Ты, Гос­по­ди, на­деж­да моя! Все­выш­не­го сде­лал ты при­бе­жи­щем тво­им. Не под­сту­пит­ся к те­бе зло, и бич не при­бли­зит­ся к шат­ру тво­е­му, ибо Он Ан­ге­лам Сво­им за­по­ве­да­ет о те­бе со­хра­нить те­бя на всех пу­тях тво­их, – на ру­ках по­не­сут те­бя, что­бы ты не спо­ткнул­ся о ка­мень но­гою тво­ею. На ас­пи­да и ва­си­лис­ка на­сту­пишь и по­пи­рать бу­дешь льва и дра­ко­на. «Ибо на Ме­ня он упо­вал, и из­бав­лю его, при­крою его, ибо он по­знал имя Моё. При­зо­вёт Ме­ня, и услы­шу его, с ним Я в скор­би, из­бав­лю его и про­слав­лю его, дол­го­ден­стви­ем ис­пол­ню его и яв­лю ему спа­се­ние Моё».

Читайте также:  Старославянский язык перевод молитв
С ла­ва, и ныне: А лли­лу­иа, ал­ли­лу­иа, ал­ли­лу­иа, сла­ва Те­бе, Бо­же. Три­жды. С ла­ва, и ныне: А лли­лу­ия, ал­ли­лу­ия, ал­ли­лу­ия, сла­ва Те­бе, Бо­же. (3)

И абие по­ют тро­па­ри сия. Глас 4:

С о ду­хи пра­вед­ных скон­чав­ших­ся, / ду­ши раб Тво­их, Спа­се, упо­кой, / со­хра­няя их во бла­жен­ной жиз­ни, / яже у Те­бе, Человеколюбче.

И по­ем тро­па­ри, глас 4

С о ду­ха­ми пра­вед­ных скон­чав­ших­ся / ду­ши ра­бов Тво­их, Спа­си­тель, упо­кой, / со­хра­няя их во бла­жен­ной жиз­ни, / той, что у Те­бя, Человеколюбец.

В по­ко­и­щи Тво­ем, Гос­по­ди, / иде­же вси свя­тии Твои упо­ко­е­ва­ют­ся, / упо­кой и ду­ши раб Тво­их, / яко Един еси Человеколюбец. В ме­сте упо­ко­е­ния Тво­ем, Гос­по­ди, / где все свя­тые Твои об­ре­та­ют по­кой, / упо­кой и ду­ши ра­бов Тво­их, / ибо Ты Один – Человеколюбец. С ла­ва: Ты еси Бог со­ше­дый во ад, и узы око­ван­ных раз­ре­ши­вый, / Сам и ду­ши раб Тво­их упокой. С ла­ва: Ты – Бог наш, со­шед­ший во ад / и му­ки уз­ни­ков пре­кра­тив­ший, / Сам и ду­ши ра­бов Тво­их упокой. И ныне: Еди­на чи­стая и непо­роч­ная Де­во, Бо­га без се­мене рожд­шая, / мо­ли спа­сти­ся ду­шам их. И ныне: Еди­ная чи­стая и непо­роч­ная Де­ва, / Бо­га во чре­ве но­сив­шая неиз­ре­чен­но, / хо­да­тай­ствуй о спа­се­нии душ ра­бов Твоих.

Диа­кон глаголет:

П оми­луй нас, Бо­же, по ве­ли­цей ми­ло­сти Тво­ей, мо­лим Ти ся, услы­ши и помилуй.

И про­из­но­сит­ся ек­те­ния об усопших

П оми­луй нас, Бо­же, по ве­ли­кой ми­ло­сти Тво­ей, мо­лим­ся Те­бе, услышь и помилуй.

Лик: Гос­по­ди, по­ми­луй, три­жды. Хор: Гос­по­ди, по­ми­луй. (3) Е ще мо­лим­ся о упо­ко­е­нии душ усоп­ших ра­бов Бо­жи­их [имя­рек], и о еже про­сти­ти­ся им вся­ко­му пре­гре­ше­нию, воль­но­му же и невольному. Е ще мо­лим­ся о упо­ко­е­нии душ усоп­ших ра­бов Бо­жи­их (име­на), и о про­ще­нии им вся­ко­го со­гре­ше­ния, как воль­но­го, так и невольного. Лик: Гос­по­ди, по­ми­луй, три­жды. Хор: Гос­по­ди, по­ми­луй. (3) Я ко да Гос­подь Бог учи­нит ду­ши их иде­же пра­вед­нии упокояются. Д абы Гос­подь Бог во­дво­рил ду­ши их там, где пра­вед­ные об­ре­та­ют покой. Лик: Гос­по­ди, по­ми­луй, три­жды. Хор: Гос­по­ди, по­ми­луй. (3) М ило­сти Бо­жия, Цар­ства Небес­на­го и остав­ле­ния гре­хов их, у Хри­ста, без­смерт­на­го Ца­ря и Бо­га на­ше­го, просим. М ило­сти Бо­жи­ей, Цар­ства Небес­но­го и от­пу­ще­ния гре­хов их у Хри­ста, бес­смерт­но­го Ца­ря и Бо­га на­ше­го, просим. Лик: По­дай, Господи. Хор: По­дай, Господи. Свя­щен­ник: Гос­по­ду помолимся.

Свя­щен­ник гла­го­лет мо­лит­ву сию:

Б оже ду­хов и вся­кия пло­ти, смерть по­пра­вый и диа­во­ла упразд­ни­вый, и жи­вот мi­ру Тво­е­му да­ро­ва­вый: Сам, Гос­по­ди, упо­кой ду­ши усоп­ших ра­бов Тво­их [имя­рек], в ме­сте свет­ле, в ме­сте злачне, в ме­сте по­койне, от­ню­ду­же от­бе­же бо­лезнь, пе­чаль и воз­ды­ха­ние. Вся­кое со­гре­ше­ние, со­де­ян­ное ими сло­вом, или де­лом, или по­мыш­ле­ни­ем, яко бла­гий че­ло­ве­ко­лю­бец Бог, про­сти, яко несть че­ло­век, иже жив бу­дет и не со­гре­шит. Ты бо Един кро­ме гре­ха, прав­да Твоя прав­да во ве­ки, и сло­во Твое истина.

Свя­щен­ник же про­из­но­сит сле­ду­ю­щую молитву

Б оже ду­хов и вся­кой пло­ти, смерть по­прав­ший и диа­во­ла упразд­нив­ший, и жизнь мi­ру Тво­е­му да­ро­вав­ший! Сам, Гос­по­ди, упо­кой ду­ши усоп­ших ра­бов Сво­их (име­на) в ме­сте свет­лом, в ме­сте бла­жен­ном, в ме­сте от­рад­ном, от­ку­да ото­шли му­ка, скорбь и сте­на­ние. Вся­кое со­гре­ше­ние, со­де­лан­ное ими сло­вом, или де­лом, или по­мыш­ле­ни­ем, как бла­гой и че­ло­ве­ко­лю­би­вый Бог, про­сти. Ибо нет че­ло­ве­ка, ко­то­рый жил бы и не со­гре­шил, ибо толь­ко Ты один без гре­ха, прав­да Твоя – прав­да на­век и сло­во Твое – истина.

Читайте также:  Молитва серафиму саровскому от бесовских мыслей
Воз­глас: Яко Ты еси вос­кре­се­ние и жи­вот, и по­кой усоп­ших ра­бов Тво­их [имя­рек], Хри­сте Бо­же наш, и Те­бе сла­ву воз­сы­ла­ем, со без­на­чаль­ным Тво­им От­цем, и пре­свя­тым и бла­гим и жи­во­тво­ря­щим Тво­им Ду­хом, ныне и прис­но, и во ве­ки веков. И бо Ты – вос­кре­се­ние и жизнь и по­кой усоп­ших ра­бов Сво­их (име­на), Хри­сте Бо­же наш, и Те­бе сла­ву вос­сы­ла­ем, со без­на­чаль­ным Тво­им От­цом, и все­свя­тым и бла­гим и жи­во­тво­ря­щим Тво­им Ду­хом ныне, и все­гда, и во ве­ки веков. Лик: Аминь. Хор: Аминь.

Кондак, глас 8:

С о свя­ты­ми упо­кой, / Хри­сте, ду­шу ра­ба Тво­е­го [или ра­бы Тво­ея ] , / иде­же несть бо­лезнь, ни пе­чаль, / ни воз­ды­ха­ние, / но жизнь безконечная.

Кондак, глас 8

С о свя­ты­ми упо­кой, Хри­сте, / ду­шу ра­ба Тво­е­го [или: ра­бы Тво­ей ] , / там, где нет ни бо­ли, ни скор­би, ни сте­на­ния, / но жизнь бесконечная.

Икос: Сам един еси без­смерт­ный, / со­тво­ри­вый и со­зда­вый че­ло­ве­ка: / зем­нии убо от зем­ли со­зда­хом­ся, / и в зем­лю ту­юж­де пой­дем, / яко­же по­ве­лел еси, со­зда­вый мя и ре­кий ми: / яко зем­ля еси, и в зем­лю оты­де­ши: / амо­же вси че­ло­ве­цы пой­дем, / над­гроб­ное ры­да­ние тво­ря­ще песнь: / аллилуия. Икос: Ты Сам – один бес­смерт­ный, / со­тво­рив­ший и со­здав­ший че­ло­ве­ка: / мы же, смерт­ные, из зем­ли бы­ли со­зда­ны, / и в ту же зем­лю пой­дем, / как по­ве­лел Ты, со­здав ме­ня и ска­зав мне: / «Ты зем­ля, и в зем­лю отой­дешь», / ку­да все мы, смерт­ные, пой­дем, / над­гроб­ное ры­да­ние пре­тво­ряя в песнь «Ал­ли­лу­ия!» Свя­щен­ник: Сла­ва Те­бе, Хри­сте Бо­же, упо­ва­ние на­ше, сла­ва Тебе. Свя­щен­ник: Сла­ва Те­бе, Хри­сте Бо­же, на­деж­да на­ша, сла­ва Тебе. Лик: Сла­ва, и ныне: Г оспо­ди, по­ми­луй, три­жды. Благослови. Хор: Сла­ва, и ныне: Г оспо­ди, по­ми­луй. (3) Благослови.

Иерей от­пуст:

Ж ивы­ми и мерт­вы­ми об­ла­да­яй, вос­кре­сый из мерт­вых, Хри­стос, ис­тин­ный Бог наш, мо­лит­ва­ми Пре­чи­стыя Сво­ея Ма­те­ре, свя­тых слав­ных и все­х­валь­ных Апо­стол, пре­по­доб­ных и бо­го­нос­ных отец на­ших и всех свя­тых, ду­ши от нас пре­став­ль­ших­ся ра­бов Сво­их [имя­рек], в се­ле­ни­их пра­вед­ных учи­нит, в нед­рех Ав­ра­ама упо­ко­ит и с пра­вед­ны­ми при­чтет, и нас по­ми­лу­ет, яко Благ и Человеколюбец.

От­пуст

( Н ад жи­вы­ми и мерт­вы­ми вла­ды­че­ству­ю­щий ) , вос­крес­ший из мёрт­вых Хри­стос, ис­тин­ный Бог наш, по мо­лит­вам Пре­чи­стой Сво­ей Ма­те­ри, свя­тых слав­ных и все­х­валь­ных Апо­сто­лов, пре­по­доб­ных и бо­го­нос­ных от­цов на­ших, и всех свя­тых Сво­их, ду­шу от нас пре­ста­вив­ших­ся ра­бов Сво­их (име­на), в се­ле­ни­ях пра­вед­ных во­дво­рит, в нед­рах Ав­ра­ама упо­ко­ит и к пра­вед­ным со­при­чтет, а нас по­ми­лу­ет, как Бла­гой и Человеколюбец.

И по от­пу­сте иерей возглашает:

В о бла­жен­ном успе­нии веч­ный по­кой по­даждь, Гос­по­ди, усоп­шим ра­бом Тво­им [имя­рек], и со­тво­ри им веч­ную память.

И по­сле от­пу­ста воз­гла­ша­ет священник:

В о бла­жен­ном успе­нии веч­ный по­кой по­дай, Гос­по­ди, усоп­шим ра­бам Тво­им (име­на), и со­тво­ри им веч­ную память!

Источник статьи: http://azbyka.ru/bogosluzhenie/chin-litii/